Poročilo Unesca svari pred pretirano rabo najmodernejših tehnoloških sredstev v učilnicah

Združeni narodi so danes opozorili, da je lahko pretirano zanašanje na tehnologijo v izobraževanju neproduktivno ali celo škodljivo, če ovira pridobivanje osnovnih znanj, kot je branje. Organizacija ZN za izobraževanje, kulturo in znanost (Unesco) v svojem poročilu poziva proti pretirani rabi najmodernejših tehnoloških sredstev v učilnicah.

Poročilo Unesca svari pred pretirano rabo najmodernejših tehnoloških sredstev v učilnicah

Učenci se morajo učiti o tehnologiji v svetu, a bi hkrati morali biti učitelji pozorni, da pri pouku ne bi pretirano uporabljali "modnih tehnoloških" sredstev, opozarja Unesco. Dodaja tudi, da je le malo trdnih dokazov o dodani vrednosti digitalne tehnologije v izobraževanju.

Unesco v poročilu odločno svari pred nadomeščanjem tehnologije pri pridobivanju tradicionalnih ključnih spretnosti, ki bi otrokom dejansko lahko pomagale izogniti se nekaterim pastem sodobnega digitalnega sveta.

Učenci z dobrimi bralnimi spretnostmi so na primer veliko manj izpostavljeni prevaram z lažno pošto, je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP povedal Manos Antoninis, ki je vodil Unescovo poročilo.

"Če se naučiš dobro brati, brati po pomenu, si zaradi tega tudi bolje pripravljen na navigacijo v digitalnem svetu, na kar pogosto pozabljamo," je dodal Antoninis.

Tehnologija v razredu "ima lahko škodljiv vpliv, če je neprimerna ali pretirana", je Unesco še zapisal v poročilu in hkrati pozval, da se je potrebno "osredotočiti na učne rezultate in ne na digitalni vložek".

Antoninis je še dejal, da je 20 let po začetku uvajanja prenosnih računalnikov v šole jasno, da so takšne politike uspešne le, če so združene s trdnim pedagoškim okvirom.

A le "nekaj držav je bilo dovolj potrpežljivih in je imelo dovolj energije, da so šle v to smer", je povedal Antoninis in opozoril, da "ni dovolj samo razdeliti naprave".

Unesco je hkrati tudi opazil naraščajoč trend prepovedi pametnih telefonov v učilnicah, saj je vsaka četrta država že sprejela ustrezne zakone in predpise. "Prisotnost telefona v učilnici je lahko zelo moteča," je še menil Antoninis.

Po njegovih besedah je bila prepoved pametnih telefonov v šolah, tudi v liberalnih državah, kot je Nizozemska, "zanimiva in presenetljiva ugotovitev" za Unescove raziskovalce.

"Ljudje vendarle malo bolj premišljujejo o posledicah in motečih dejavnikih v šolah," je še dodal.

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.