Japonski proizvajalci matche zaskrbljeni zaradi ameriških carin

Japonski sektor pridelave čaja se sooča z vse večjo negotovostjo zaradi novih ameriških carin, ki so začele veljati danes. Po dogovoru med državama je bila dajatev znižana s prvotnih 25 na 15 odstotkov, vendar to znižanje za številne pridelovalce, predvsem v regijah, kot je Uji blizu Kjota, ne prinaša jasnega olajšanja.

Japonski proizvajalci matche zaskrbljeni zaradi ameriških carin

Tamkajšnji pridelovalec Yoshitsugu Furukawa, ki nadaljuje družinsko tradicijo šestih generacij, opozarja, da matcha nima primerljive konkurence na ameriškem trgu in da takšna dajatev ogroža starodavno pridelovalno verigo.

Združene države so se za znižanje carin odločile v zameno za japonske naložbe in posojila v višini 550 milijard dolarjev, a končna ureditev ne odpravlja davčnih bremen za čaj. Industrija se zdaj sooča z vprašanjem, kako se bo to poznalo v prodaji, saj ameriški uvozniki že ocenjujejo posledice višjih stroškov.

V zadnjih letih je matcha postala vodilni izdelek v izvozu japonskega zelenega čaja. Po podatkih japonskega Ministrstva za finance je bila kar 78 odstotkov celotne količine izvoženega čaja v prahu v letu 2024 namenjena prav ameriškemu trgu. Sledile so Evropska unija, Združeno kraljestvo in Tajvan. Vzpon matche je neposredno povezan z globalnim zanimanjem za naravne in zdrave izdelke ter z večjo priljubljenostjo japonske kulinarike.

Regije, kot je Nishio, danes izvozno ustvarijo do 30 odstotkov prihodkov. Predsednik tamkajšnje zadruge Tadateru Honda to pripisuje vse večji zdravstveni ozaveščenosti ameriških kupcev in opaža, da gre za razcvet izdelka, ki je bil nekoč omejen na tradicionalne kroge.

Rastoče povpraševanje pa ima tudi posledice. Vrednost surovine tencha, ki se uporablja za proizvodnjo matche, se je v zadnjem letu skoraj podvojila. Ryoichiro Kanbayashi, dedič znane čajne hiše iz Ujija, opozarja, da postajajo odnosi s kupci zahtevnejši, saj se matcha še vedno dojema kot prestižen izdelek. Hkrati se v središčih večjih mest širijo kavarne, specializirane za izdelke iz matche, ki povezujejo tradicijo in sodobne trende.

Vse več je tudi turistov, ki iščejo doživetje čajnih obredov. A razcvet spremljajo tudi skrbi. Podnebne spremembe z nenadnimi temperaturnimi skoki vplivajo na pridelek. Ročno je mogoče čaj pobirati le enkrat letno, mehansko štirikrat, a zaradi vremenske nestabilnosti se letina zmanjšuje. Japonska vlada ponuja subvencije za preusmeritev pridelave drugih vrst čaja v nasade tenche, a dolgoročne rešitve ostajajo nejasne.

Voditelji sektorja, med njimi Kanbayashi in Honda, opozarjajo, da bi morebiten konec razcveta lahko povzročil padec cen, kar bi prizadelo celotno verigo. Kljub temu ostajajo upanja. Hideki Wakasugi, predsednik velikega podjetja iz Nishia, še vedno vidi priložnosti na ameriškem trgu, kjer matcha ostaja slabo zastopana v številnih regijah. Japonski pridelovalci tako nadaljujejo prilagajanje, v upanju, da bo več kot tisočletna tradicija uspela kljubovati sodobnim izzivom.

UREDNIŠTVO:
urednistvo@adriainfo.si

OGLAŠEVANJE:
oglasi@adriainfo.si

est (135)

Priljubljeno

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.