Predstava Inkubator v Slovenskem mladinskem gledališču o grozotah vojne

V Slovenskem mladinskem gledališču (SMG) bo v petek premiera predstave Inkubator, ki v ospredje postavlja vojno v Gazi, ubijanje nedolžnih ljudi in nedelujoče inkubatorje za nedonošenčke.

Predstava Inkubator v Slovenskem mladinskem gledališču o grozotah vojne

Opozarja na meje nečloveškosti družbe ter obenem "dokazuje, da človeška življenja po svetu niso enako vredna", je režiser Oliver Frljić povedal za STA.

Reakcije družbe na vojne grozote po svetu po mnenju režiserja namigujejo na propad družbe. Po njegovih besedah dandanes v družbi ni več mogoče prepoznati humanizma, saj življenje ljudi ocenjujemo, kot bi bilo na trgu. Življenje v Evropi je vredno največ, drugod pa se njegova vrednost vedno bolj nižja, je za STA povedal Frljić. S predstavo želi gledalca zbuditi iz zgolj pasivnega opazovanja grozljive realnosti.

Nastanek predstave so spodbudili prizori inkubatorjev brez elektrike v bolnišnici Al Šifa na severu Gaze. Kot je Frljić povedal na novinarski konferenci, situacija z nedelujočimi inkubatorji priča o brutalnosti, absurdnosti in brezčutnosti Zahoda. V predstavi pa se dotakne tudi globoko osebnega doživetja, prezgodnjega rojstva sestre in brata.

Kot je še povedal Frljić, družba danes hladnokrvno opazuje pobijanje otrok in sistem, ki to početje omogoča brez posledic. Ob tem je opomnil na ameriškega predsednika Donalda Trumpa, njegovo politiko in izjavo o etičnem očiščenju Gaze.

Po besedah dramaturga Gorana Injaca so si sicer želeli ustvariti mednarodno koprodukcijo, vendar o tovrstnih tematikah ni mogoče govoriti povsod po svetu, denimo v Nemčiji in na Poljskem. Kot je povedal, predstava pripoveduje tudi o selektivni empatiji, s katero se identificiramo in jo občutimo kot vprašanje politike in človeške empatije. Med drugim so jo oblikovali tudi na podlagi pogovorov z raziskovalnimi novinarji, vodji bolnišnic ter prebivalci Gaze in Ukrajine.

Po besedah igralke Drage Potočnjak se kontekst časa navezuje na družbeno angažiranost in aktualnost. Kot je povedala, izrazi Gaza, Srebrenica, Al Šifa, Sarajevo in Auschwitz dajejo močen kontekst, ki je v tem primeru ubijajoč za iskanje estetskega izraza v predstavi.

V predstavi nastopajo še Lina Akif, Daša Doberšek, Klemen Kovačič, Matej Recer, Blaž Šef in Vito Weis.

Scenograf je Igor Pauška, kostumgrafinja Slavica Janošević, oblikovalka svetlobe Kristina Kokalj. Frljić je izbral tudi glasbo. Premieri sledijo ponovitve do 22. maja.

est (135)

Priljubljeno

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.